Sunday, July 13, 2008

Cukuplah tu!!

Gerakan Mahasiswa Mansuhkan AUKU (GMMA) mencadangkan kepada kerajaan akta alternatif - bagi menggantikan Akta Universiti Kolej Universiti (AUKU) - yang dapat memberi kebebasan berpersatuan, bersuara, kebebasan akademik dan terlibat dalam politik.

GMMA merupakan gabungan enam pertubuhan pelajar - Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM), Persatuan Bahasa Cina, Gerakan Demokratik Belia dan Pelajar Malaysia (Dema), Gabungan Mahasiswa Islam Semenanjung (Gamis), Teras Keupayaan Melayu (Teras) dan Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia (Karisma).


Penyelaras GMMA Teh Yee Keong berkata, cadangan tersebut telah disiapkan dan akan diserahkan kepada perdana menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Parlimen pada Selasa depan.
Renungan: "Budak baju merah dari UPM yang dah konvo lama dari UPM bila lagi nak berhenti jadi budak-budak tukang bawa kertas memorandum. malulah...."

2 comments:

taipingmali said...

Pelajar Universiti hendaklah mengelakkan diri dari mencampuri urusan politik negara. anda mesti 120% tumpuan untuk menimba ilmu dan jangan menghampakan harapan ibubapa, guru-guru dan kaum keluarga serta masyarakat dan negara yang menanti anda untuk menjadi pemacu tenaga sumber negara.
hapuskan fahaman politik yang dianjurkan oleh Anwar awal 70an dahulu.

Mohd Hafiz Arzmi said...

Pemikiran yang cetek..untuk taipingmali